Aangesien ʼn oudit die aandeelhouers en ander belanghebbende partye van ʼn besigheid teen die risiko van praktyke waar bedrog mag voorkom kan beskerm, kan hulle daarop aandring dat daar jaarliks ʼn finansiёle oudit van die besigheid moet plaasvind. Indien ʼn oudit versoek word, kan ’n besigheid egter steeds ʼn mate van beheer daaroor uitoefen deur die uitgawes verbonde aan die oudit so laag as moontlik te hou deur goeie ouditbeplanning asook ondersteuning aan die ouditspan.
Die hoofdoel van ʼn finansiële oudit is om te verseker dat die besigheid se rekeningkundige inligting sy finansiële posisie akkuraat weerspieël. Deur jouself in die ouditeure se skoene te probeer plaas en te dink watter inligting hulle mag nodig hê om hul ouditprosedures uit te voer, kan baie inligting reeds voor die oudit begin, versamel word. Deeglike voorbereiding sal druk, vir beide die ouditeure en die besigheid, verminder, en waarskynlik ook die ouditfooie verlaag.
ʼn Besigheidseienaar en/of bestuurder kan die effektiwiteit van die oudit verhoog en ouditkoste verminder deur die volgende stappe te volg:
Voorbereiding voordat die oudit begin
Identifiseer ʼn individu met genoegsame ondervinding van die ouditproses, sowel as goeie kommunikasie- en organisasievaardighede om as skakelpersoon op te tree. Die ideaal is dat kommunikasie tussen die ouditeure en die besigheid so ver moontlik eers deur die skakelpersoon geskied.
Stel ʼn lys saam van alle belangrike besprekingspunte wat die besigheid met die ouditeure wil bespreek en reël ʼn oudit beplannings vergadering ’n tyd voordat die oudit begin. Besprekingspunte kan die volgende insluit:
Vra die ouditeure vir ‘n voorlopige lys van dokumente, verslae en ander inligting wat hulle (die ouditeure) sal benodig om die oudit uit te voer. Oor die algemeen het ouditeure die volgende dokumente nodig:
Versamel soveel moontlik van die bogenoemde inligting voordat die oudit begin. Werk self voor die oudit deur die inligting en berei voor vir enige verwagte vrae wat die ouditeure met betrekking tot die inligting mag hê.
1. Gedurende die oudit
2. Na afloop van die oudit
Vra ʼn verslag van die ouditeure aan waar hulle (die ouditeure) moontlike probleme, voorgestelde oplossings en verbeteringe rakende die wyse waarop die besigheid bestuur word, uiteensit. Implementeer soveel moontlik van hierdie voorstelle voor die volgende oudit aangesien dit die volgende oudit se fooie kan verminder.
Identifiseer swakhede en aspekte wat as tydvermorsing beskou kan word gedurende die laaste oudit. Oorweeg moontlike oplossings en alternatiewe benaderings wat die volgende oudit kan verbeter.
Uit die bogenoemde blyk dit duidelik dat goeie beplanning en voorbereiding van uiterste belang is om die verloop van die ouditproses te vergemaklik en bespoedig, en die ontwrigtende effek wat die oudit moontlik op die besigheid en werknemers hê, te verminder. Ten slotte kan goeie beplanning ook die ouditfooie verminder.
Hierdie artikel is ʼn algemene inligtingsblad en moet nie as professionele advies beskou word nie. Geen verantwoordelikheid word aanvaar vir enige foute, verlies of skade wat ondervind word as gevolg van die gebruik van die artikel nie. Kontak altyd ʼn finansiële raadgewer vir spesifieke en gedetailleerde raad. (E&OE)
Bronnelys: